Hiányzik a harmónia: leteszteltük az új Mercedes GLA-t

A második generációs GLA nem igazán követte az elődje koncepcióját.
Hiányzik a harmónia: leteszteltük az új Mercedes GLA-t

Amaz egy piaci rés kitöltésére épült a maga alacsony tetejével, szűkös csomagterével, masszív orrával. Az utód azonban inkább a kompaktautó-konkurenciát veszi célba: praktikusabb, ám jóval kisebb is, mint a GLB.

Elegáns luxushangulat: tipikus Mercedes

A GLA 4,41 méteres hosszával aligha kelt feltűnést, 435 literes csomagtartó-kapacitásával azonban már jóval többet kínál az elődjénél. Maximum 1430 liter fér bele, ezzel a hétköznapokban jól elboldogulunk.

Autónk hátul bőséges fej- és lábteret biztosít. Az első ülésekről a tipikus Mercedes-pilótafülkére látunk: két széles képernyő áll rendelkezésünkre, az egyiken eszközöket találunk, a másikon az infotainmentet élvezhetjük. Mindez modernnek hat, ám teljes méretében csak felárért férhetünk hozzá.

Az átfogó, MBUX nevű rendszert a touchscreenen, a középső konzolon elhelyezett érintőképernyőn, vagy a kormánykerék érintőfelületein keresztül használhatjuk. A régi tekerőgombok használata azért valamelyest biztosabb volt. A szóbeli vezérlés terén azonban elképesztő a fejlődés, navigációs célokra már bátran használható.

Kellemes érzetet keltenek a különböző anyagok és felültek is. A kidolgozottság megfelelő mértékű, és legalábbis a tesztautó belülről olyan elegánsnak hat, mint amilyet a Mercedestől általában megszokhattunk.

Nem jellemző ugyanakkor a Mercire ez a feszes rugózás. Sem a bukkanók fölötti döccenések, amelyekből minden finomság hiányzik. Cserébe autónk a kanyarokban nem leng ki igazán, de sportcélokra nála jobbat is találhatunk. Ennél több rugalmasságot vártunk volna tőle, és több harmóniát a meghajtástól.

Az 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor azért így is elég flott haladást biztosít a maga 163 lóerejével, habár néha morgó hangokat ad ki. A fogyasztásunk a vidéki utakon 6 liter körül alakul, az autópályaszakaszon 8 liter, tehát takarékosnak is mondható.

Egyedül a már említett harmóniahiány zavar be az összképbe, amit tesztautónk 21 millió forintos áráért joggal várhatunk volna el.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Lehetne harmonikusabb: a gyenge vezérlés és a feszes rugózás nem passzolnak össze

Teljesítmény

1,33 literes, négyhengeres benzinmotor

163 lóerő (120 kW)

Max sebesség 210 km/óra

Fogyasztás 3/4

6 l/100 km (normál), 6,3 l/100 km (a teszt során)

Ár 1/4

Alapár: 12 millió 350 ezer forint

A tesztautó értéke 21 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Mennyiben jogosak a kritikák? Utánajártunk.

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Egy Jeep Wrangler önmagában is tekintélyt parancsol az utakon, de egy kis törődéssel még egyedibb és sokkal praktikusabb autót kapunk, amiből biztosan nem jön szembe velünk másik.