Hiányzik a harmónia: leteszteltük az új Mercedes GLA-t
Amaz egy piaci rés kitöltésére épült a maga alacsony tetejével, szűkös csomagterével, masszív orrával. Az utód azonban inkább a kompaktautó-konkurenciát veszi célba: praktikusabb, ám jóval kisebb is, mint a GLB.
Elegáns luxushangulat: tipikus Mercedes
A GLA 4,41 méteres hosszával aligha kelt feltűnést, 435 literes csomagtartó-kapacitásával azonban már jóval többet kínál az elődjénél. Maximum 1430 liter fér bele, ezzel a hétköznapokban jól elboldogulunk.
Autónk hátul bőséges fej- és lábteret biztosít. Az első ülésekről a tipikus Mercedes-pilótafülkére látunk: két széles képernyő áll rendelkezésünkre, az egyiken eszközöket találunk, a másikon az infotainmentet élvezhetjük. Mindez modernnek hat, ám teljes méretében csak felárért férhetünk hozzá.
Az átfogó, MBUX nevű rendszert a touchscreenen, a középső konzolon elhelyezett érintőképernyőn, vagy a kormánykerék érintőfelületein keresztül használhatjuk. A régi tekerőgombok használata azért valamelyest biztosabb volt. A szóbeli vezérlés terén azonban elképesztő a fejlődés, navigációs célokra már bátran használható.
Kellemes érzetet keltenek a különböző anyagok és felültek is. A kidolgozottság megfelelő mértékű, és legalábbis a tesztautó belülről olyan elegánsnak hat, mint amilyet a Mercedestől általában megszokhattunk.
Nem jellemző ugyanakkor a Mercire ez a feszes rugózás. Sem a bukkanók fölötti döccenések, amelyekből minden finomság hiányzik. Cserébe autónk a kanyarokban nem leng ki igazán, de sportcélokra nála jobbat is találhatunk. Ennél több rugalmasságot vártunk volna tőle, és több harmóniát a meghajtástól.
Az 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor azért így is elég flott haladást biztosít a maga 163 lóerejével, habár néha morgó hangokat ad ki. A fogyasztásunk a vidéki utakon 6 liter körül alakul, az autópályaszakaszon 8 liter, tehát takarékosnak is mondható.
Egyedül a már említett harmóniahiány zavar be az összképbe, amit tesztautónk 21 millió forintos áráért joggal várhatunk volna el.
Autogramm
Vezetési élmény 3/4
Lehetne harmonikusabb: a gyenge vezérlés és a feszes rugózás nem passzolnak össze
Teljesítmény
1,33 literes, négyhengeres benzinmotor
163 lóerő (120 kW)
Max sebesség 210 km/óra
Fogyasztás 3/4
6 l/100 km (normál), 6,3 l/100 km (a teszt során)
Ár 1/4
Alapár: 12 millió 350 ezer forint
A tesztautó értéke 21 millió forint