Mit mond rólunk egy-egy fotó?
Az arc
Az arc, az arckifejezés adja meg az egész fénykép hangulatát. A fotózást megelőzően a tükör előtt lehet gyakorolni különböző arckifejezéseket, hogy éles bevetéskor a legjobb formádat hozd.
A szem
A szem a lélek tükre – tartja a mondás. Ez az érzékszerv az egyik legfontosabb kommunikációs eszközünk. Mire ügyelj? A tekinteted akkor lesz természetes, ha nem közvetlenül a kamerába, hanem azon túl nézel fényképezés közben. Vagy a távolban keresel egy pontot és arra fókuszálsz. A nyitott szem a nők kiváltsága. Egy férfi jó, ha hunyorít fotózás közben.
A fej
Nem csak a szem nem nézhet közvetlenül a kamerába, de a fej sem billenhet abba az irányba. Mert ez olyan mesterkélt hatást kelt.
Az áll
A nem megfelelő beállás, még akkor is csinálhat tokát, ha egyébként nincs is az illetőnek. A toka elkerüléséhez hajtsd egy picit le a fejedet, majd egy kicsit nyomd ki előre az álladat. De ne nagyon, mert akkor az orrlyukak fognak nagyon látszani.
A száj
A férfi modellek soha nem mosolyognak fülig érő szájjal. A fényképen akkor mutat jól a mosoly, ha az ajkak csak résnyire vannak nyitva, a fogak éppen csak kilátszanak. A szorosan összezárt ajkak pedig csak igazolványképre valók, nem egy közösségi oldalra szánt profilképre.
A test
Az ideális férfitest klasszikus V- alakú, vagyis széles vállak és keskeny derék jellemzi. Pózolásnál azért is kell kellő hangsúlyt fektetni a lábakra, mert a megfelelő lábtartás segít ellazítani a test izmait, így az nem lesz olyan merev. A jó testtartás biztosítja, hogy az arcról is jó fénykép készüljön. Milyen a jó testtartás? Egyenes hát és derék, laza vállak, behúzott has.
A kéz
Első és legfontosabb szabály, hogy a kéz nem lóghat csak úgy a semmibe. Mit csinálj fényképezés közben a kezeiddel? Tedd karba, tedd zsebre, a hüvelykujjadat akaszd a zsebedbe, fogd az övcsatodat, vagy a nyakkendődet, az egyiket lazán tedd zsebre, a másikban fogj valami tárgyat, kulcsold össze.
A láb
A leghétköznapibb fényképeken a férfi modellek állnak. Ezek a fotók általában semmilyen speciális eszközt vagy beállítást nem igényelnek. Egy ilyen álló kép azonban csak akkor lesz kifogástalanul jó, ha a testsúly az egyik lábra nehezedik, míg a másik láb enyhén be van hajlítva. Amennyiben mindkét lábra nehezedik a test súlya, az az egész fotó összhatását merevvé teszi.