Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Miért nem cseréli le a Peugeot a 2013-ban bemutatott 308-ast? Miért rukkol elő 2020-ban is egy ráncfelvarráson átesett változatával? A válasz bizonyára az, hogy ez a kis golf-konkurens tud valamit.
Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Ha a hosszú élet titkát kutatjuk, érdemes az autó hátuljától indulnunk: a csapott hátú modell 420 literes tárolóhellyel büszkélkedhet, így a majdnem 4,25 méter hosszú Peugeot lekörözi a VW Golf VIII-ast és a Ford Focust is.

Előre hajtott ülések mellett ez 1228 literre bővül, ám így is marad a jelentős szintkülönbség, ami megnehezíti a nagyobb kiterjedésű tárgyak szállítását. Az elől ülőknek ezzel együtt is kényelmes az utazás, sőt, kisebb csomagok is elférnek a lábuk előtt.

A sajátos dizájn nem fog mindenkinek tetszeni

Haptikusan és optikailag ez a belső tér egyedülállónak mondható a C-szegmensben - hogy ez a vásárlónak bejön-e, az már ízlés dolga.

Ha fentre állítjuk be az egyébként kis méretű kormányt, akkor a digitális sebességmérő elé kerül, korlátozva a rálátást. Ám ha a kormányt lejjebb pozicionáljuk, azzal a lábterünkből veszünk el.

A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a vezetőnek vagy kissé meg kell tekerednie, vagy pedig folyamatosan megbecsülni a haladási sebességet. Akárhogyis, az alulról kiegyenlített kormány perforált bőrrel elegánsan hat, és jól passzol a kézbe.

A 308-as egész jól veszi az út a felületi egyenletlenségeit. A szerpentines vidéki utakon szórakoztató, a hosszabb utakon kellő mértékben komfortos.

Elképzelhető, hogy a futómű lehetne ellenállóbb is a nagy lökéssekkel szemben, a kormány pedig több visszajelzést is adhatna, ám összességében a Peugeot még mindig az egyik legjobb kompromisszum, amit a kompaktosztályban találhatunk. Bizonyos modellek flottabbul haladnak, vagy kényelmesebbek, a kettőt egyszerre viszont kevés konkurense tudná felmutatni.

Az 1,2 literes, háromhengeres és 131 lóerős motorral nem voltak problémáink, a 6,1 literes fogyasztás is korrekt. A hatsebességes kéziváltó mellett autónk nyolcsebességes automatikával is elérhető. Ez jól jöhet mindenkinek, aki a hétköznapokban is használná az adaptív tempomathoz hasonló vezetési segédeket.

Az autó 110 lóerős motorral és a mindennapokra alkalmas felszereltséggel már 7 millió 700 ezer forintért is a miénk lehet, míg az általunk tesztelt top-bezinmotoros változat 8 millió 278 ezertől elérhető.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Agilis a vidéki utakhoz, komfortos a hossabb utakon

Teljesítmény 3/4

1,2 literes, háromhengeres benzinmotor

131 lóerő (96 kW)

Max sebesség 200 km/óra

Fogyasztás 2/7

4,5 liter (normál), 6,1 liter (a teszt alapján)

Ár 2/4

Alapár 7 millió 700 ezer forint

A tesztautó értéke 8 millió 278 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Részecskeszűrő tisztítás - Mégse drága mulatság?

Részecskeszűrő tisztítás - Mégse drága mulatság?

Milyen módszerrel lehet meghosszabbítani a korszerű dízel autók motorjának egyik fő tisztító elemének az élettartamát?

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Egy Jeep Wrangler önmagában is tekintélyt parancsol az utakon, de egy kis törődéssel még egyedibb és sokkal praktikusabb autót kapunk, amiből biztosan nem jön szembe velünk másik.

Okos és takarékos: leteszteltük az új Hyundai i20-at

Okos és takarékos: leteszteltük az új Hyundai i20-at

Biztonsági felszereltségével is megnyert bennünket.